pondelok 21. septembra 2015

Cheesecake.



Pri "čízkejku" sa neriadim presne podľa receptov,ktoré som našla ale idem si svoje (haha) a zatiaľ sa nikto nesťažoval. Preto píšem môj osobný postup ako pripravujem tento koláč. Určite keď máte lepší spôsob alebo vychytávku,ako ozvláštniť plnku,neváhajte sa somnou podeliť. Rada skúsim mnou nevyskúšané vecičky. :)
Počula som,že zo syru Philadelphia je plnka úžasná,no nejak som sa ešte za mojej "čizkejkovej" éry k nej nedostala a nejak vždy v obchode siahnem po mascarpone a tvarohu.

Takže na tento cheesecake budeme potrebovať:
  • 250 g tvarohu
  • 250 g mascarpone
  • vanilkový cukor/extrakt
  • maslové keksy
  • smotana na šľahanie
  • 200 g horkej čokolády
  • maslo
Takže tento koláč nebudeme piecť,preto nemusíme zapínať rúru. Prv si podrvíme keksy. Ja to robím v mixéri aby boli pekne rovnako všetky podrvené. Ak som mala biele keksy,pridala som trošku holandského kakaa aby to nebolo úplne biele ale ak chcete originál nepridávajte nič, okrem roztopeného masla. Konzistencia by mala pripomínať mokrý piesok. :)
Keksíky vysypeme do formy a snažíme sa ich "utlačiť" rovnomerne a trošku dvihnite okraje. Kým sa pustíte do plnky,odložte formu s keksíkmi do chladničky.
Na plnku zmiešame tvaroh a mascarpone aby tvorili jednu celistvú hmotu. Bude to dosť husté,preto pridávam po malinkých dávkach smotanu na šľahanie,kým to plnka nie je vláčna. Pridáme trošilililinku extraktu,stačí naozaj jedna kvapka. Ak vám chutí plnka môžete ju vyliať na korpus,ak nie pridajte trošku práškového cukru kým vám plnka nebude sladká a chutná. :)
Po vyliati plnky necháme koláč v chladničke aspoň hodinku-dve. Aby nám to trošku stuhlo a aby sme mohli naliať čokoládovú polevu,inak povedané ganáž. Ganáž si pripravíme úplne jednoducho. Čokoládu si nalámeme na kocky a v hrnci necháme zohriať smotanu na šľahanie. Počkáme na malé bublinky a vtedy je smotana ideálna na použitie. Zalejeme kocky čokolády touto horúcou smotanou a necháme to 1-2 minútky postáť. Postupne začneme miešať kým sa nám nevytvorí hustejšía čokoládová hmota,ktorú vylejeme na koláč. A odložíme do chladničky kde ho necháme najlepšie cez noc.  :)

TIP: Pri rezaní cheesacaku odporúčam nôž prv namočiť do horúcej vody. Rez je potom čistý. A tak isto medzi každým ďalším rezom nôž namočiť,utrieť,rezať.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára