pondelok 21. septembra 2015

Kuracie prsia s paradajkovým pestom.




Ďalší moj experiment,ktorý chutil celej rodine bola čistá improvizácia z mojej strany. Ale nič iné ma v daný moment nenapadlo,tak vzniklo toto vcelku rýchle a chutné jedlo. Samozrejme,pesto je úplne optimálna záležitosť,ale kedže máme doma hrozne veľa paradajok, dávam ich poslednú dobu skoro všade. :D
A dokonca urobím zvlášť aj špagetový príspevok s týmto pestom,ale teraz spät ku kuracim ceckam.

Na štyri porcie nám stačia :
  • 2 väčšie kuracie prsia
  • soľ
  • čierne korenie
  • olej
  • paradajky
  • cesnak
  • bazalka
  • špenát/šalát/rukola (fakt hocaká zelena burinka :D)
  • olivy
  • balkánsky syr 
  • ja som mala aj údeného lososa tak som ho tam hodila,ale to fakt nemusíte :D
Kuracie prsia poriadne umyjeme pod tečúcou vodou. Odblaníme a odstránime všetky nežiadúce časti. Prekrojíme pozdĺžne na polovicu, aby nám vznikli 4 pekné "steakove" kúsky. Nebudeme ich marinovať,ani dávať grilovacie korenie. Jediná vec,ktorú urobíme je to,že ich posolíme a okoreníme z oboch strán. Ja som ich robila na vrúbkovanej panvici aby mali ten kvázi steakovy efekt,ale myslím že je fakt jedno na akej panvici ich robiť budete. Takže si necháme rozpáliť trošičku oleja a prsia sem položíme. Budú potrebovať cca 10-15 minút,teda podľa hrúbky. Takže dávajte pozor, aby boli upečené,no nie prepečené,pretože potom zvykne byť kuracina suchá.
Medzi tým si urobíme šalát ako prílohu. V mojom prípade baby špenát som umyla a nakrájala na menšie časti. Pridala som olivy,paradajky,bazalku a balkánsky syr. Trošku olivového oleja,soľ a čierne korenie. A ako touch ,som dala zopár kúskov lososa,čo sa mne z nejakého nepochopiteľného dôvodu zdalo ako super nápad,takže ak sa to vám do šalátu nehodí,fakt ho tam nedávajte. :D
Na pesto budeme potrebovať 2 väčšie paradajky,bazalku,cesnak,olivový olej. Všetko pomixujte v mixéri. Ak sú paradajky priliš vodnaté bude pesto veľmi riedke,preto sa snažte trošku šťavy "odliať". Pesto dochuťte soľou a čierným korením.
Skontrolujte mäsko. Ak je hotové preložiť na tanier,na vrch pridajte pesto a ako prílohu  šalátik. :)

2 komentáre: